IMPARȚIALITATE·INTEGRITATE·EFICIENȚĂ
3 mai 2017
Nr. 442/VIII/3
COMUNICAT
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Ploiești au pus în mișcare acțiunea penală și au dispus luarea măsurii controlului judiciar pe cauțiune, pentru o perioadă de 60 de zile, respectiv de la data de 03 mai 2017, față de inculpatul
GRIGORESCU ROBERT, la data faptelor consilier personal al primarului Sectorului 1 București, cu atribuții de coordonare a Direcției de Investiții, în sarcina căruia s-au reținut două infracțiuni de luare de mită.
Inculpatul Grigorescu Robert va depune o cauțiune în valoare de 200.000 lei, care va fi consemnată pe numele inculpatului la dispoziția Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Direcția Națională Anticorupție sau prin constituirea unei garanții reale, mobiliare ori imobiliare, în limita sumei respective, în favoarea aceleiași unități de Parchet.
Cauțiunea se va depune până la data de 10 mai 2017.
În ordonanța procurorilor se arată că există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
În perioada februarie 2009 – decembrie 2013, inculpatul Grigorescu Robert, consilier personal al primarului Sectorului nr. 1 București, cu atribuții de coordonare a Direcției de Investiții, a pretins procentaje între 10-15% din valoarea unor contracte de lucrări și a primit în numerar, direct sau prin intermediari, suma totală de 1.397.497 lei, în schimbul atribuirii și a derularii în bune condiții a unor contracte de lucrări atribuite de Primăria Sectorului 1 București.
Concret:
În perioada februarie-aprilie 2009, inculpatul Grigorescu Robert a pretins de la reprezentantul unei societății comerciale, un procentaj de 10% din valoarea unor contracte de lucrări de reabilitare termică, și a primit ulterior, în perioada iulie 2009-decembrie 2011, în numerar, fie în mod direct fie prin intermediar, suma totală de 819.915 lei. Banii au fost pretinși și primiți pentru ca Primăria Sectorului 1 să îi atribuie societății comerciale respective contracte de lucrări.
În cursul anului 2010, inculpatul Grigorescu Robert, în vederea încheierii și derulării în bune condiții a unor contracte de lucrări cu Primăria Sectorului nr. 1 București, a pretins de la reprezentantul aceleiași firme de construcții, prin intermediar, un procentaj de 15% din valoarea contractelor de subantrepriză încheiate de firma respectivă cu o altă societate comercială care obținuse un contract de lucrări. În perioada septembrie 2010-decembrie 2013, inculpatul Grigorescu Robert a primit în numerar, fie în mod direct, fie prin intermediari, suma totală de 577.582 lei.
Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul Grigorescu Robert trebuie să respecte următoarele obligații:
a) să se prezinte la organul de urmărire, la judecătorul de cameră preliminară sau la instanța de judecată ori de câte ori este chemat,
b) să informeze de îndată organul judiciar cu privire la schimbarea locuinței,
c) să se prezinte la organul de poliție desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliție sau ori de câte ori este chemat,
d) să nu depășească limita teritorială a României, decât cu încuviințarea prealabilă a organelor judiciare,
e) să nu comunice direct sau indirect, pe nicio cale, cu persoanele menționate în ordonanța de dispunere a controlului judiciar,
f)să nu se deplaseze în sediile aparținând Primăriei Sectorului 1 București și la sediile unor societăți comerciale menționate în ordonanța de dispunere a controlului judiciar,
g) să nu dețină, să nu folosească și să nu poarte arme.
Inculpatului Grigorescu Robert i se atrage atenția că, în caz de încălcare cu rea credință a obligațiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu o măsură preventivă mai gravă, situație în care cauțiunea este supusă confiscării.
Inculpatului Grigorescu Robert i s-au adus la cunoștință calitățile procesuale și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, necesară în vederea propunerii unor măsuri preventive, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE