DIRECȚIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE
IMPARȚIALITATE·INTEGRITATE·EFICIENȚĂ
Formularul de înscriere la concurs în format .doc


ANUNȚ CONCURS



În conformitate cu dispozițiile art. VII alin. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, și art. VII, art. XI și art. XII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,

DIRECȚIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE

organizează concurs de recrutare pentru ocuparea a 2 funcții publice de execuție vacante de consilier clasa I, grad profesional superior, în cadrul Biroului buget și contabilitate – Departamentul economico-financiar și administrativ al Direcției Naționale Anticorupție



Calendarul de desfășurare al concursului pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante:
- perioada selecție a dosarelor de concurs: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
Perioada depunere contestație la selecție: în termen de cel mult 24 ore de la data afișării rezultatului selecției dosarelor;
Perioada soluționare contestații la selecție: în termen de maximum 24 ore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor;
- proba scrisă, la data de 15 mai 2024, ora 11:00, la sediul Direcției Naționale Anticorupție din Piața Valter Mărăcineanu nr. 1-3, Sector 1, București;
- proba interviu, în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Direcției Naționale Anticorupție din Piața Valter Mărăcineanu nr. 1-3, Sector 1, București, doar de către candidații care au fost declarați admiși la proba scrisă;
Proba interviului va fi înregistrată audio-video, pe suport magnetic.

Condiții generale de participare, conform art. 465 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
◦ cetățenie română și domiciliul în România;
◦ cunoașterea limbii române, scris și vorbit;
◦ vârstă de minimum 18 ani împliniți;
◦ capacitate de exercițiu deplină;
◦ să fie apt din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;
◦ îndeplinește condițiile de studii și de vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;
◦ îndeplinirea condițiilor specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
◦ nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție și de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
◦ nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
◦ nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
◦ nu a fost lucrător a Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

Condiții specifice de participare:

◦ Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență în științe economice;
◦ vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 7 ani.

Candidații trebuie să aibă următoarele abilități, calități și aptitudini:
- păstrarea confidențialității;
- corectitudine și fidelitate;
- abilități în comunicarea scrisă și orală;
- promptitudine și eficiență în efectuarea lucrărilor;
- asumarea responsabilității;
- flexibilitate;
- creativitate și inițiativă;
- capacitatea de a lucra în echipă;
- capacitatea de analiză și sinteză;
- rezistență la stres.

Durata normală a timpului de lucru este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână.

Dosarele de înscriere la concurs se vor depune în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului (în perioada 9 aprilie 2024 – 29 aprilie 2024, între orele 10:00-14:00), la sediul Direcției Naționale Anticorupție din Piața Valter Mărăcineanu nr. 1-3, Sector 1, București, prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurseumane@pna.ro, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail resurseumane@pna.ro după terminarea programului de lucru al instituției, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

Dosarul de înscriere conține în mod obligatoriu următoarele documente:
◦ formularul de înscriere, prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
◦ curriculum vitae, modelul comun european;
◦ copia actului de identitate;
◦ copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
◦ copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
◦ copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă, și, după caz, în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei;
Conform dispozițiilor art. VII alin. 15 din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. 7 din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Adeverințele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor.
◦ copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului, calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății.
Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
◦ cazierul judiciar;
Acest document poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
◦ declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia în condițiile prevăzute de legislația specifică;
În cazul în care există un candidat cu dizabilități, prin raportare la nevoile individuale, acesta poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs.

Atribuțiile prevăzute în fișa postului:
1. Transmite lunar formularele în sistemul național de raportare FOREXE;
2. Arhivează formularele validate din sistemul național de raportate FOREXE, atât pe suport hârtie, cât și în sistem electronic, conform Ordinului 128/2019 prin care se aprobă Procedura privind păstrarea și arhivarea documentelor electronice generate de sistemul național de raportare
3. Efectuează punctaje între datele raportate prin ALOP și evidența contabilă;
4. Efectuează verificarea datelor din rapoartele din evidenta contabila si datele din FOREXE si efectuează regularizările ce pot apare;
5. Efectuează verificarea și înregistrarea provizioanelor în contabilitate;
6. Participă la întocmirea situațiilor financiare trimestriale și anuale și a anexelor la situațiile financiare;
7. Inventariază și actualizează Procedurile din cadrul biroului buget și contabilitate.
8. Primește documentele de la bancă și extrasele de cont cu toate documentele justificative privind plățile efectuate prin conturile deschise pentru unitate le trezorerie, verifică existența vizei de control financiar preventiv și a celorlalte semnături legale în vederea prelucrării automate a datelor pentru întocmirea documentelor cumulative;
9. Întocmește lucrările de planificare financiară potrivit metodologiei stabilite de Ministerul Economiei și Finanțelor și prevederile legale în vigoare;
10. Fundamentează și elaborează proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul următor pe baza datelor furnizate de Serviciul de studii, resurse umane și perfecționare profesională, Biroul salarizare și decontări, Serviciul de Cooperare Internațională, de Informare și Relații Publice, Serviciul Administrativ etc.;
11. Fundamentează și elaborează documentele necesare pentru efectuarea rectificărilor bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs;
12. Asigură în permanență, în condițiile prevederilor legale în vigoare, efectuarea modificărilor în alocațiile bugetare aprobate prin utilizarea virărilor de credite;
13. Asigură fundamentarea și întocmirea lunară a cererilor de deschidere de credite bugetare și a tuturor documentele justificative aferente;
14. Întocmește situații/documente specifice privind proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (întocmește fișa proiectului, întocmește documentele necesare în vederea includerii proiectului în bugetul D.N.A, solicită ordonatorului principal de credite deschiderea sumelor necesare implementării activităților, verifică încadrarea solicitărilor de plată în bugetul proiectului);
15. Asigura depunerea in FOREXE a bugetului de venituri si cheltuieli si actualizarea acestuia de cate ori apar modificari;
16. Ține evidența misiunilor externe și întocmește deconturile de cheltuieli pentru misiunile externe;
17. Participă la întocmirea situațiilor financiare trimestriale și anuale și a anexelor la situațiile financiare;
18. În lipsa titularului, opereaza in programul informatic FOREXE, inregistreaza toate angajamentele legale in sistemul de control al angajamentelor, inregistreaza in sistemul creditelor de angajament si a creditelor bugetare anterior semnarii anajamentului legal, întocmește recepțiile în vederea efectuării plăților.
19. Realizează punctajele dintre situatiile centralizatoare din FOREXE și datele din contabilitate – programul informatic PROSIS, în lipsa titularului.
20. Întocmește zilnic ordinele de plată privind achitarea facturilor reprezentând cheltuieli materiale, cheltuieli de capital in lipsa titularului.
21. Informează managerul economic al Direcției Naționale Anticorupție, operativ și oportun asupra tuturor problemelor și greutăților întâmpinate în realizarea sarcinilor de serviciu;
22. Centralizează documentele privind operatiuni efectuate in cadrul proiectelor cu finantare nerambursabila, in vederea predarii copiilor documentelor la UIP.
23. În lipsa titularului, primește documentele de la casierie și de la B.C.R. cu toate documentele justificative privind plățile efectuate prin casierie și bancă, verifică existența vizei de control financiar preventiv propriu și a celorlalte semnături legale în vederea prelucrării automate a datelor pentru întocmirea documentelor cumulative;
24. Pentru bunul mers al activității, execută orice alte lucrări privind activitatea de evidență contabilă la solicitarea șefilor ierarhic superiori sau a conducerii Direcției Naționale Anticorupție, după caz;
25. Gestionează eficient resursele materiale și tehnologice încredințate sau repartizate în vederea exercitării atribuțiilor de serviciu.



BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA
concursului de recrutare pentru ocuparea a 2 funcții publice de execuție vacante de consilier clasa I, grad profesional superior în cadrul Biroului buget și contabilitate – Departamentul economico-financiar și administrativ al Direcției Naționale Anticorupție



1. Constituția României, republicată,
cu tematica Reglementări privind Constituția României: Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale;
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Egalitatea de șanse de tratament;
4. Partea I, titlul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Statutul funcționarilor publici;
5. Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Cadrul legal privind finanțele publice;
6. OMFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidare3a, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Reglementări privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale;
7. Legea nr. 82/1991 a contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Legislație specifică privind contabilitatea instituțiilor publice și documentele financiar-contabile;
8. OMFP nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planuri de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiuni de aplicare ale acestuia, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Norme metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planuri de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiuni de aplicare ale acestuia;
9. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Organizarea și funcționarea Direcției Naționale Anticorupție;
10. Hotărârea nr. 1169/28.09.2023 a Consiliului Superior al Magistraturii pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară al Direcției Naționale Anticorupție, publicat în Monitorul Oficial nr. 895bis/05.10.2023,
cu tematica Organizarea, funcționarea și atribuțiile Compartimentului economico-financiar și administrativ și ale Serviciului financiar, buget, contabilitate și salarizare cuprinsă în Titlul IX, Capitolul I și capitolul II;
11. OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii,
cu tematica Legislație specifică privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
12. OMFP nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare - Forexebug, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Procedura de funcționare a sistemului național de raportare - Forexebug;
13. OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile,
cu tematica Reglementări privind documentele financiar-contabile.

Informații suplimentare se pot obține la numărul de telefon 021.312.14.97/ int. 2637; persoană de contact: consilier Rusu Ion – Serviciul resurse umane, perfecționare profesională și documentare; e-mail de corespondență resurseumane@pna.ro .
Afișat astăzi, 9 aprilie 2024, ora 10:00, la sediile Direcției Naționale Anticorupție, din str. Știrbei Vodă nr. 79-81, Sector 1 și Piața Valter Mărăcineanu nr. 1-3, Sector 1, București și pe site-ul Direcției Naționale Anticorupție www.pna.ro.


Formularul de înscriere la concurs în format .doc