IMPARȚIALITATE·INTEGRITATE·EFICIENȚĂ
Activitatea de comunicare a Direcției Naționale Anticoruptie este fundamentată pe următoarele principii: transparența actului juridic, accesul fără discriminare al reprezentanților media la informațiile de interes public, respectarea drepturilor persoanelor implicate în cauză și desfășurarea fără obstacole a procesului penal în vederea înfăptuirii actului de justiție.
În cadrul DNA funcționează un Birou de informare și relații publice care asigura legătura cu publicul si cu institutiile media, avand următoarele atribuții:
- mijlocește și facilitează relațiile reprezentanților Direcției Naționale Anticorupție cu cei ai mijloacelor de informare în masă, naționale sau internaționale;
- prezintă procurorului șef Direcție cererile de interviuri ale reprezentanților mass-media și stabilește locul și condițiile în care vor fi acordate;
- organizează conferințele de presă ale procurorului șef Direcție;
- realizează activitățile de informare asupra evoluției urmăririi penale în diferite cauze și furnizează, cu aprobarea procurorului șef Direcție, datele și informațiile noi;
- întocmește proiectele comunicatelor de presă, iar după aprobarea lor de către procurorul șef Direcție, le difuzează operativ mass-media;
- monitorizează articolele din presa centrală și, cu sprijinul serviciilor teritoriale, pe cele din presa locală, cu privire la reflectarea activității Direcției Naționale Anticorupție, și întocmește zilnic o notă în acest sens;
- îndeplinește, prin personalul abilitat, oficiul de purtător de cuvânt al Direcției Naționale Anticorupție;
- identifică în presă semnalele cu privire la fapte ce ar putea constitui obiectul verificărilor efectuate de procurorii Direcției Naționale Anticorupție;
Șeful Biroului de informații și relații publice îndeplinește și funcția de purtător de cuvânt. Calificarea profesională a acestuia, poate fi de procuror desemnat de procurorul șef al DNA ori de jurnalist, încadrat ca specialist, numit pe bază de concurs sau de examen.