DIRECȚIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE
IMPARȚIALITATE·INTEGRITATE·EFICIENȚĂ
 14 octombrie 2022
Nr. 882/VIII/3

COMUNICAT


În cauza mediatizată prin comunicatele nr. 360/VIII/3 din 21 aprilie 2022 și nr. 356/VIII/3 din 20 aprilie 2022, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:

MINCU DANIELA, la data faptei director general al Direcției Generale Achiziții din cadrul Primăriei municipiului București,
CONSTANTINESCU OCTAVIAN CLEMENT, la data faptei consilier personal al primarului general al Capitalei și președinte cu drept de vot în cadrul unei comisii de evaluare/negociere,
STOIAN TEODORA, la data faptei șef serviciu în cadrul Direcției contracte din Primăria Municipiului București și membru al unei comisii de evaluare/negociere,
CÎMPEANU CARMEN, la data faptei șef serviciu Evidență Achiziții Externe din cadrul Primăriei Municipiului București și membru al unei comisii de evaluare/negociere,
OLARIU RODICA, la data faptei expert în cadrul Direcției Contracte din Primăria Municipiului București și membru al unei comisii de evaluare/negociere,
SLABU CRISTINA, la data faptei expert în cadrul Direcției Contracte din Primăria Municipiului București și membru al unei comisii de evaluare/negociere,

În sarcina cărora s-a reținut săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,

Două persoane fizice, la data faptelor reprezentanți ai unei societăți comerciale, pentru săvârșirea infracțiunii de obținere ilegală de fonduri.


În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut, în esență, următoarea stare de fapt:

În perioada martie-august 2015, cei șase inculpați, funcționari în cadrul Primăriei municipiului București, și-ar fi îndeplinit în mod defectuos atribuțiile de serviciu prevăzute de legislația primară, în contextul încheierii, la un preț supraevaluat, a unui „Acord cadru-Servicii de evaluare imobiliară a bunurilor imobile aflate în domeniul public și privat al Municipiului București”, în valoare de 685.000 euro.
Acordul cadru a fost încheiat între primărie și societatea comercială a celor doi
oameni de afaceri, cercetați în prezenta cauză.
Concret, cei șase funcționari nu ar fi asigurat un tratament egal și transparent operatorilor economici participanți la cele două proceduri de atribuire a acordului-cadru (licitație deschisă și respectiv negociere). Referitor la procedura negocierii, nu ar fi fost transmis spre publicare niciun anunț de participare.
Mai mult, societatea care a primit contractul nu ar fi îndeplinit nici măcar cerințele minime de calificare pentru atribuirea acordului respectiv, în sensul că:
- nu ar fi avut experiență similară în domeniu cu privire la prestarea serviciilor de evaluare imobiliară (în ultimii trei ani, cu o valoarea cumulată mai mare de 1.000.0000 lei),
- nu ar fi depus documentele solicitate pentru a face dovada îndeplinirii cerințelor referitoare la utilajele/echipamentele tehnice de care dispunea,
- nu ar fi depus “angajamentul ofertantului” potrivit căruia, în cazul indisponibilității unor persoane dintre cele nominalizate, le va înlocui numai cu persoane cel puțin la fel de calificate.
Ca urmare a acestor demersuri ar fi fost cauzat Primăriei municipiului București un prejudiciu în valoare de 724.424 lei, concomitent cu obținerea unui folos necuvenit, în același cuantum, de către societatea celor doi oameni de afaceri.

În cauză s-au dispus măsuri asigurătorii față de toți inculpații.

Primăria Municipiului București s-a constituit parte civilă în procesul penal.

Dosarul a fost trimis spre judecare la Tribunalul București cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.



BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE